wtorek, 17 stycznia 2023

#cierpliwość

 - Źle mi się pracuje z 8c! - wyrzucił z siebie młody belfer.

- Dlaczego? - pyknął w fajeczkę jego starszy kolega.

- Nie potrafię ich zrozumieć! - stwierdził z żalem.

- Dlaczego? - spokojnie zapytał doświadczony nauczyciel i łagodnie spojrzał w oczy młodszemu.

- Trudno do nich dotrzeć. Czuję się nieszanowany. Analizowałem wielokrotnie, co mogę zrobić inaczej, czym ich zachęcić. Próbowałem. Nie mam już pomysłu. Jestem zniechęcony. Co robić? - skulił się w sobie adept sztuki pedagogicznej.

- Siej dalej... - odpowiedział mistrz i zadumał się.

- ...i zaakceptuj, że wykiełkuje na tyle późno, że Ty owoców nie zobaczysz... - dodał po chwili, wypuszczając wielką chmurę dymu pachnącego mądrością.




1 komentarz:

  1. Wiesz, uczę teraz klasę 1 LO, z którą nikt, łącznie z wychowawcą i psychologiem szkolnym, nie może złapać kontaktu. Jestem w stanie dogadać się z 4 osobami. Reszta to jakieś indywidua psychologiczne o rysie psychopatycznym. Chyba wolę przekierować energię rolniczą na mniej skaliste podłoże...

    OdpowiedzUsuń